Type 166 Schwimmwagen var i produksjon fra 1941 til 1944. Det var mer pålitelig enn tidligere modeller. Omtrent 15 500 ble produsert, hovedsakelig i Fallersleben ved Volkswagen, men også fra Porsche i Stuttgart og i Ambi Budd i Berlin. De var med FWD-girkasse med bare en hastighet, som noen ganger var omvendt. De hadde også portalhjul bakhjul, ZD differensialer bakaksler og front, skrue propell lett å kontrollere for svømming og padle for manøvrer. Hjulet flyttet bilen i vannet. De hadde også et tak som kunne fjernes, og reservedeler på forsiden, pickaxe, padler og spade. Omtrent 189 slike kjøretøy eksisterer fortsatt. Det er den mest produserte amfibiske bilen av alle tider.
Produkter / produktgrupper
Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker