Typ 34 var basert på type 3 funksjoner og design. Om lag 41 000 ble produsert mellom 1962 og 1975. Det ble først introdusert i 1961 med en ny flatmotor og italiensk styling. En elektrisk soltak ble presentert som et alternativ i 1962, er den andre bilen i verden for å få muligheten så tidlig. Tåkelys sammen med dørputer og lange armlener ble lagt til. Det var en av de dyreste og luksuriøse bilene introdusert av VW på 1960-tallet. Det ble ikke tilbudt i USA, som var et av selskapets primære markeder, noe som resulterte i færre salg. I dag har USA omtrent 400 igjen av dem, som er høyest blant andre land. Mekanisk Typ34 er den samme som den andre Type 3, men tilbehør og interiør er mye forskjellige.
Produkter / produktgrupper
Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker