Den ble produsert fra 1964 til 1974 som et panelvogn brukt til posttjeneste fra staten. VW Fridolin var hovedsakelig solgt til tysk og sveitsisk post og Lufthansa. Det var med 1,3 liter flatt fire motor med 34 hk, 1192cc, en blokkvarmer og skivebremser. Det er en av de mest bakte kjøretøyene med ca 6 150 produsert. Den ble bygget fra deler fra Karmann Ghia, Transporter Type 2 og Beetle. Westfalia Werke produserte dem. Fridolin er også kjent som Volkswagen Type 147 Kleinlieferwagen, som betyr liten varebil på engelsk. Omtrent 200 er bevart. Lengden var ca fire meter, og høyden på om lag to meter.
Produkter / produktgrupper
Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker