760 ble produsert mellom 1982 og 1990 i Sverige. Den ble bygget med høy forventning og var mer moderne enn tidligere modeller. Kroppen og chassisene var helt nye. Den var tilgjengelig både som sedan og stasjonsvogn. Ideen til designet ble tatt fra Chevrolet Caprice og Cadillac Fleetwood. I 1987 ble ansiktsløfting lagt til Volvo 760 og ny interiør og frontside ble lansert. Omtrent 220 000 ble produsert. Modellene var med seks-sylindret PRV bensin B28E og turboladet seks-sylindret dieselmotor TD24 fra VW. 4-sylindret 2,3 liter bensinmotor med turbo og manuell girkasse var også et alternativ. Siden 1983 var modellene bare med automatisk girkasse. I 1988 ble 80-liters bensintank lansert, og forbedringer av injeksjonssystemet ble gjort. Multilink for sedan-modellen var også tilgjengelig. Det ble merket som en bil i middelklasse.
Produkter / produktgrupper
Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker