460 ble produsert mellom 1989 og 1996 i Nederland med en sports-tverrmotor, forhjulsdrift og 1,6-2,0 liter 4 sylindre motorer med en enkelt overliggende kamaksel. Volvo 460 var med hydrauliske, fremre skivebremser og bakre trommer, både med 5-trinns manuell og fire-trinns automatiske girkasser. Den ble lansert som en 5-dørs hatchback med inline OHC 1596cc og 1721cc med mulighet for turbo. En katalysator oppdateres senere. I 1993 fikk modellen en ansiktsløftning. Porsche deltok også i designen av 460 ved å optimalisere motoren. Motoren ble tatt fra Renault, med den mest ønskede å være 1.8i med 90 hk. NedCar produserte den.
Produkter / produktgrupper
Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker