Reservedeler Porsche 924

Den ble designet for å erstatte 914, sportsbil produsert mellom årene 1976 og 1988.

Det er den første Porsche som tilbys med helt automatisk girkasse.

Salget overstiger 150 000 kjøretøy, og det ble en viktig del av selskapets fortjeneste. Det ble skapt av samarbeid mellom VW og Porsche.

Det er den første Porsche som har en forhjulsdrift på bakhjulsdriften og den første til å være med en helautomatisk girkasse.

Det ble lansert i 1975 på La Grande Motte og var en av Porsches bestselgende modeller på den tiden. Det var med en fire-trinns manuell girkasse, Bosch K-Jetronic drivstoffinnsprøytning først med 95 hestekrefter og senere hevet til 110 i 1977.

Etter det ble fire-trinns manuell girkasse endret til fem hastigheter og senere endret til H-mønster. Det ble hovedsakelig forbedret til 1977 etter at det bare skjedde små endringer.

Det var en designmodell for andre generasjon Mazda RX-7 og ble beskrevet i magasiner som "den beste håndteringen Porsche i lagerform". Det ble imidlertid også kritisert for ytelsen.

Enthusiaster ser det meste ut for 81 og 82 Turbo-modellene, da de er veldig bakre i god stand i dag.

924 Turbo var med et nytt alt sylinderhode og økt til 170 hk, men det var også mer massivt enn 911 og mindre pålitelig på grunn av mangelen på kundene å ta vare på en turbo. Det førte til skutt komponentliv.

Modellen introdusert i Nord-Amerika var med nesten 20% mindre hk enn det europeiske.

Carrera GT bygget for racingkonkurranser der Porsche ønsket å delta da. Den hadde plastfront, plastfrontspoiler, bakgummiprofil. For å overholde regelverket ble de senere tilbudt som kjøretøy med 245 og 210 hk.

Carrera GTR var med 375 hk og vekt på 931 kg, som gjorde det mulig å løpe med ca 290 km i timen.

Klassiske deler og reservedeler Porsche 924S

924S ble produsert i 1984, da Porsche bestemte seg for å slippe de tidligere motorblokkene. Det var billigere og raskere enn 944 på grunn av sin vekt og mer idrettslegeme.

Klassiske deler og klassiske bilreservedeler Porsche 924:

  • Tilbehør Porsche 924
  • Air condition Porsche 924
  • Kroppsdeler Porsche 924
  • Bremser Porsche 924
  • Kabler Porsche 924
  • Chassis Porsche 924
  • Kjøling Porsche 924
  • Elektrisk Porsche 924
  • Motor Porsche 924
  • Eksos Porsche 924
  • Utvendig Porsche 924
  • Filtre Porsche 924
  • Girkasse Porsche 924
  • Oppvarming Porsche 924
  • Hydraulikk Porsche 924
  • Interiør Porsche 924
  • Belysning Porsche 924
  • Reléer Porsche 924
  • Styre deler Porsche 924
  • Suspensjon Porsche 924
  • Transmisjon Porsche 924

Produkter / produktgrupper

Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker