Reservedeler Porsche 911

Porsche 911 er en luksus sportsbil laget mellom 1963 og 1989. Det var mer behagelig, mer fremtredende og med en kraftigere motor enn 356. Porsche 911 ble omdesignet og bygget for konkurranser, rally og racing. Det ble en av de mest vellykkede kjøretøyene for konkurranse hele tiden.

Alle modellene ble solgt som 911, til tross for at deres interne navngivning endret seg.

Navnene på modellene er forskjellige, da det er en måte for Porsche å indikere når de er revidert. Dette skjer vanligvis hvert år. Over en million 911 er produsert hittil.

Det er mange modeller 911 bygget, som 911F, 911G, 964, 993, 996, 997 og siste 991.

Den ble bygget først i 1963 med 128 hk og er fortsatt i produksjon i dag. De tidlige modellene ble drevet av en flat-seks-motor, som ble oppdatert til over 200 hk på 1970-tallet.

I begynnelsen av 1970-tallet ble det introdusert modellene Carrera RS, RSR og RSR Turbo. De var med fire-trinns manuell girkasse, bredere dekk, spoiler og hjulbuer. En Turbo-versjon ble introdusert med 260 hk turboladede tre liter flat-seks og hevet til 300 hk før 1989.

I det siste produksjonsåret av 930 erstattet en fem-trinns manuell girkasse fire-trinns manuell girkasse. I 1989 ble det innført 964-serien med 320 hk turbo-versjon og 3,3 liter turboladet flatt seks. Type 996 var den siste luftkjølte sportsmodellen fra merkevaren, produsert mellom 1994 og 1998. Den ble rangert i 1995 femte, for en bil av århundret. Bare to hadde vært i konstant produksjon, og Porsche 911 er en av dem. Det er en av de eldste sportskupene som gjenstår i produksjonen. Den grunnleggende ideen har vært den samme selv om forbedringer ble gjort gjennom årene - det nylig introduserte Type 996-markedet en ny epoke og slutten av luftkjølte motorer i 1998.

I 1990 ble det introdusert 911 Turbo med 320 hk og 3,3 laters turboladede flatt seks motorer, og i det siste året ble produksjonen oppdatert til 360 hk.

I 1997 ble det lagt Turbo S med 424 hk 3,6-laters twin-turbo flat-six.

I 1998 ble det innført 996 generasjon 911, med en betydelig endring på kroppsskallet og vannkjølt motor. De ble presentert med 3,4 og 3,6 liter flatt seks motorer og seks-trinns manuell. En ekstra X50-pakke ble tilbudt for Turbo S, som sikrer 450 hk motorvolum. GT2 var den kraftigste av 996 med 477hp.

Etter det ble det introdusert 997 i 2005 med 3,8 liter flat-seks og egen syv-trinns dobbeltkobling automatgirkasse, det var med 480hp twin-turboladede 3,6 liter flat-six. En Turbo S-versjon ble presentert med 530 hk.

997 ble introdusert i 2007, som GT2 med 530 hk -twin-turboladet motor 3,6 liter flatt seks med en seks-trinns manuell girkasse. RS-versjonen ble også presentert med 612 hk og mindre tungvekt.

GT2 og GT3 forblir i produksjon. GT2 var med 415 hk og oppdatert til 435 hk i 2009. En mindre stor turbo versjon ble introdusert som GT3 RS med 450 hk 3.8 liter flatt seks. Den raskeste versjonen var GT3 RS 4.0 med 4 liter flatt seks motor og 493 hk.

Den nyeste versjonen ble introdusert i 2011 som 991 med mange forbedringer som nye flatt seks motorer, nye syv-trinns manuell girkasse og ny plattform. Targa-modellene var med et nytt tak. Turbo-modellene var med 3,8 liter twin-turbo flat-six med 520 hk, etterfulgt av Turbo S med 560 hk. Det ble senere økt til 540 og 580hp. De ble tilgjengelig med en syv-hastighet-dobbeltkobling automatgirkasse laget av Porsche. I 2015 ble introdusert GT3 RS med 500 hk 4 liter flat seks og dobbeltkobling girkasse.

911 R ble tilsatt i 2016 med 4 liter flatt seks og seks-trinns manuell girkasse. Siden 2016 er Carrera og Carrera S lansert med 3 liter twin-turbo flat-six med 370 til 420hp.

CPP Worldwide
CPP leverer over hele verden, og vi har dedikerte nettsteder for flere land som:
For reservedeler Porsche 911 Tyskland: Ersatzteile Porsche 911
For reservedeler Porsche 911 Danmark: Reservedele Porsche 911
For reservedeler Porsche 911 France: Pièces détachées Porsche 911

Klassiske deler og klassiske bil reservedeler Porsche 911:

  • Tilbehør Porsche 911
  • Luftkondisjonering Porsche 911
  • Kroppsdeler Porsche 911
  • Bremser Porsche 911
  • Kabler Porsche 911
  • Chassis Porsche 911
  • Kjøling Porsche 911
  • Elektrisk Porsche 911
  • Motor Porsche 911
  • Eksos Porsche 911
  • Utvendig Porsche 911
  • Filtre Porsche 911
  • Girkasse Porsche 911
  • Oppvarming Porsche 911
  • Hydraulikk Porsche 911
  • Interiør Porsche 911
  • Belysning Porsche 911
  • Reléer Porsche 911
  • Styre deler Porsche 911
  • Suspensjon Porsche 911
  • Transmisjon Porsche 911

Produkter / produktgrupper

Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker