Reservedeler Porsche 356

Porsche Holding GmbH produserte først den i Østerrike i 1948. Det var den første Porsche-produserte. Det ble opprettet som to-dørs med bakre motor og bakhjulsdrift. I 1950 flyttet produksjonsstedet til Tyskland, med bare 50 biler bygget i Østerrike. Den ble laget i utgangspunktet i dårlige forhold og som en enkelt kopi på grunn av troen på Porsche at folk ikke ville ha råd til det like etter 2. verdenskrig. Motoren ble tatt fra VW Bubble. Bare 8 av de 50 produserte bilene var konvertibler. Kupéene ble senere omgjort til racerbiler. Produksjonsprosessen fortsatte frem til 1965. Omtrent 80 000 ble samlet der, hvorav halvparten antas å være på vei i dag. Den opprinnelige prisen var 3750 $ for 356 kuponger og 4250 $ for 356 Cabriolet. I dag er prisen vanligvis i området fra tjue til hundre tusen dollar, med de rareste modellene som holder den høyeste prisen. De mest ønskede fra dem anses Carrera Speedster og Speedster, med en markedsverdi på rundt tre hundre tusen dollar. Klubben til Porsche 356-eiere er kjent for å være en av de største klubbene for klassiske biler.

Porsche designet og bygget tre Type 64-kjøretøy for 1939 Berlin-til-Roma-rase, som senere ble kansellert. De antas å være de første kjøretøyene "Porsche", selv om de ikke var merket i utgangspunktet som Porsche.

I 1948 ble ferdig og introdusert den første Porsche 356, nummer én.

Ferdinand Porsche og søster Louise laget 356. De var med firecylindret, luftkjølt, bakmotor og bakhjulsdrift med en kroppstype som ligner på en eggeskall. Det var et design av Erwin Komenda. Imidlertid ble motorhuset og noen suspensjonsdeler tatt fra Volkswagen. Dette var på grunn av kjærligheten til Ferry Porsche om ideen om en liten bil med en kraftig motor på grunn av hans personlige erfaring med et slikt kjøretøy fra Volkswagen.

Bilen ble sertifisert i 1948 og lansert. Det var da det vant sitt første løp i sin klasse. Samarbeidet for noen av delene med Volkswagen begynte å avta. Til å begynne med ble legemene produsert av aluminium, men endret til stål. Produsenten av ståldelene var Reutter, som Porsche da kjøpte i 1963 og endret navnet til Recaro.

Porsche 356 ble først solgt massivt, i Østerrike og Tyskland. Etter at den vant Le Mans i 1951, ble den mer populær i et bredere område, både som racing og en bil med utmerket håndtering og perfekt kvalitet.

Fire-cam motorsykkel Carrera ble introdusert i 1954. Porsche 356 vant flere konkurranser og ble enda mer kjent, med et godt omdømme. I 1964 alene ble det laget over 10 000 ordrer. I 1965 ble ca 80 000 produsert.

Porsche 356 ble produsert i fire forskjellige serier, begynner med pre-A, og etterfulgt av 356 A, 356B og til slutt 356C.

De ble deretter kodifisert i flere grupper for å være lettere å skille mellom meriter.

De bygget fra 1948 til 1952 var gjenkjennelige ved splittelsen. De som ble produsert fra 1953 til 1955 var merkbare av deres bøyde vindrutene. Modellene som ble tilbudt i slutten av 1955 - modell A, var med en vridd forrude. Den nye 1959-modellen ble kalt T5 356 B. Den redesignede modellen introdusert i 1962 ble kalt T6 356 B. Den siste versjonen ble kalt 356 C. De hadde noen likheter med T6 B og skivebremser i stedet for trommer.

Før produksjonen av Porsche 356 avsluttet, hadde Porsche utviklet en type 616/36-versjonsmotor av høy-revving type, av den fire-sylindrede pushrod-motoren som ble brukt i 356, til neste 912-modell som skulle lanseres i 1965. Mange av de komponenter ble delt mellom de to, men 912 var ikke ment først som en erstatning for 356.

Men da det ble bestemt at 356 ble erstattet, ble det erstattet av 901, også kjent som 911. Etter det ble 912 annonsert som standard 911. Omtrent 33 000 biler 912 med denne motoren ble kjøpt.

CPP Worldwide
CPP leverer over hele verden, og vi har dedikerte nettsteder for flere land som:
For reservedeler Porsche 356 Tyskland: Ersatzteile Porsche 356
For reservedeler Porsche 356 Danmark: Reservedele Porsche 356
For reservedeler Porsche 356 France: Pièces détachées Porsche 356

Klassiske deler og klassiske bil reservedeler Porsche 356:

  • Tilbehør Porsche 356
  • Luftkondisjonering Porsche 356
  • Kroppsdeler Porsche 356
  • Reservedeler Bremser Porsche 356
  • Kabler Porsche 356
  • Reservedeler Chassis Porsche 356
  • Reservedeler Kjøling Porsche 356
  • Elektrisk Porsche 356
  • Reservedeler Motor Porsche 356
  • Reservedeler Eksos Porsche 356
  • Utvendig Porsche 356
  • Filtre Porsche 356
  • Reservedeler Girkasse Porsche 356
  • Oppvarming Porsche 356
  • Hydraulikk Porsche 356
  • Interiør Porsche 356
  • Belysning Porsche 356
  • Reléer Porsche 356
  • Styre deler Porsche 356
  • Suspensjon Porsche 356
  • Transmisjon Porsche 356

Produkter / produktgrupper

Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

{{basket.FormattedProductsTotal}}