Reservedeler BMW E24

De ble produsert mellom 1976 og 1989 som en to-dørs kupé med 2,8-3,5 liter M30, S38 og M88I seks sylindere motorer. Den første generasjonen ble kalt E24, med BMW M30 seks-sylindrede motorer. BMW M635CSi er den første M6 modellen og er utstyrt med M88 seks-sylinder motor. Det er også kjent som M6. I 1978 ble det introdusert 635 CSI med fem-trinns manuell girkasse, bakspoiler og M90-motor med 215 hk og katalysator. I 1979 ble 638CSi tilsatt et 2,8 liters motor- og anti-låsebremsesystem og bensininnsprøytning. I 1980 ble Bosch Motronic tilpasset, og et låsesystem tilgjengelig fra passasjerdøren. I 1982 ble det gjort forbedringer på utsiden, interiøret og suspensjonen. Motoren ble oppdatert til 3430 cc M90. 4-trinns automatgir og 5-trinns manuell var da tilgjengelig. M-versjonen ble også introdusert i 1983 med 282 hk. Om lag 4 100 ble opprettet. 630 Cs og 633 CSI var de første modellene som ble produsert, basert på E12 5-serien. Ca. 86 000 ble bygget. De hadde fremre fjæring og bakre uavhengige semi-trailing armer. I 1982 ble det oppdatert med twin-pivot nedre kontrollarm og forbedret bakfjæring. Styringen hadde et resirkulerende ballsystem. De var tilgjengelige med 4-trinns manuell girkasse, 3-trinns automatgir og fem-trinns manuell girkasse. I 1983 ble introdusert og fire-trinns automatgir. De klarte å nå fra 215 til 255 km i timen. Csi var med 174 hk M30B32 motor. De var også tilgjengelig med en 5-trinns manuell og tre-trinns automatgir. 630CSi ble introdusert i 1977 med 3 liter motor og 176 hk med bensininnsprøytning. 635CSi ble lansert i 1985 med M30B34 motor med 182 hk. En luksusmodell ble presentert for Nord-Amerika med skinnleder og en automatisk girkasse. I 1988 ble motoren oppgradert til 3,4 liter med 208 hk og selvutjevnende bakfjæring. I 1987 ble et enkelt design av spoilere satt over hele verden, og motoren ble oppdatert til M30B35, som tilsatte ytterligere 25 hk. I Nord-Amerika og Japan ble det også introdusert M6 med S38 motor, katalysator og 256 hk. Drikkevarekjøler, klimaanlegg og oppvarming til setene var også tilgjengelige.

Klassiske deler og klassiske bilreservedeler BMW E24:

  • Tilbehør BMW E24
  • Klimaanlegg BMW E24
  • Kroppsdeler BMW E24
  • Bremser BMW E24
  • Kabler BMW E24
  • Chassis BMW E24
  • Kjøling BMW E24
  • Elektrisk BMW E24
  • Motor BMW E24
  • Eksos BMW E24
  • Utvendig BMW E24
  • Filtre BMW E24
  • Girkasse BMW E24
  • Oppvarming BMW E24
  • Hydraulikk BMW E24
  • Interiør BMW E24
  • Belysning BMW E24
  • Reléer BMW E24
  • Styre deler BMW E24
  • Suspensjon BMW E24
  • Transmisjon BMW E24

Produkter / produktgrupper

Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker