Reservedeler BMW E28

Det er den andre generasjonen av 5-serie mid-sedans, produsert mellom 1981 og 1988. Den var tilgjengelig med fire og seks sylindere bensinmotorer, og en diesel ble introdusert i 1983. Den hadde en bakhengsel og en støvel på 460 liter. De fleste av dem var imidlertid med 63 til 70 liter drivstofftanker. Den ble tilbudt med alle motorer tilgjengelig fra BMW, som M10, 20, 21, 30, 88 og S38. Modeller lansert var 518, 520i, 525i og 528i med bensinmotorer, 524d og 524td med dieselmotorer og 518i med drivstoffinjeksjon. De ble tilbudt med en automatisk og manuell girkasse. De manuelle transmisjonene som var tilgjengelige var Getrag 242, 262, 240, 260, 265, 245, 280 og ZF S5-16. De automatiske overføringene var ZF 3HP22 og 4HP22. Modellene var med for- og bakfjæring med Macpherson-stivere og semi-trailing arm. Styringen ble forbedret, og 14 og 16-tommers hjul ble tilbudt. Bremsene på forsiden var internt ventilerte skivebremser, mens på bakhjulene var ikke-ventilert skive eller trommelbremser. M5 var den første modellen produsert med motorer med M88 og S38. I Nord-Amerika ble Amerika først lansert 528e i 1982 og deretter 533i. De ble tilbudt med manuell og også tre-trinns automatgir, og i 1983 ble det gitt en 4-trinns automatgir. I 1985 ble det satt en standard alle modellene som skulle være med ABS-bremser. De hadde også soltak, lettmetallfelger, tåkelys, sentrallås, og air condition og S38-motor. Ca. 722 000 ble produsert. 518 ble solgt bare i liten del av Europa, med en fire-sylindret motor og en forgasser. Det var i stand til å nå opptil 164 km i timen. 518i ble solgt hovedsakelig i Japan, men også i enkelte deler av Europa, med en fire-sylindret motor, drivstoff injisert, i stand til å nå opptil 175km i timen. 520i var med de minste seks-sylindrede motorene, som kunne nå opp til 190 km i timen. 525e ble lansert med 2,7 liter 6 sylindere M20 bensin, med ca 118 hk. Det ble regnet som en kommersiell versjon. Uten katalysatoren kunne en hastighet på 190 km i timen oppnås. 525i ble solgt bare i Europa, med 2,5 liter 6 sylindermotor, som kunne nå opp til 201km i timen. 528i var en av de raskeste versjonene som kunne nå opp til 215 km i timen. 533i ble lansert i Nord-Amerika og Japan. 535i ble introdusert i 1984 med samme seks-sylindret drivstoff som M535i, som kunne nå opptil 225 km i timen. M535i var med drivlinjen fra 535i med M-Technic-fjæring og unike kroppspaneler og hjul. Det var i stand til å oppnå opptil 230 km i timen. 524td var den første dieselbilen produsert av BMW i 1982, klar til å nå opp til 180 km per time toppfart.

Klassiske deler og klassiske bilreservedeler BMW E28:

  • Tilbehør BMW E28
  • Klimaanlegg BMW E28
  • Kroppsdeler BMW E28
  • Bremser BMW E28
  • Kabler BMW E28
  • Chassis BMW E28
  • Kjøling BMW E28
  • Elektrisk BMW E28
  • Motor BMW E28
  • Eksos BMW E28
  • Utvendig BMW E28
  • Filtre BMW E28
  • Girkasse BMW E28
  • Oppvarming BMW E28
  • Hydraulikk BMW E28
  • Interiør BMW E28
  • Belysning BMW E28
  • Reléer BMW E28
  • Styre deler BMW E28
  • Suspensjon BMW E28
  • Transmisjon BMW E28

Produkter / produktgrupper

Bremseskive - Bremseskive - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremsesko - Bremser - Støtfanger - Kabler - Forgasser - Katalysator - Koblingsledning - Koblingsdel - Bremseskive - Bremseskive - Bremseskive - Luftkondisjonering - Luftfilter - Generator - Aksel - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Drivaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgass - Avgassystem Komplett - Utvendig - Filter - Monteringsdeler - Fleksjonsrør - Drivstoffilter - Drivstoffklafffrigjøringskabel - Sikring Boks - Pakning - Girkasse - Gear Shift - Gitter - Håndbremsespak - Håndbremsekabel - Varmeveksler - Varmeapparat - Varmekabel - Hettekabel - Horn - Hubcap - Hydraulisk filter - Tennspole - Tennspole - Innvendige kroppsdeler - Interiør - Interiør Filter - Lampe - Låsedør - Mestercylinder - Speil - Oljefilter - Oljedele - Pedal - Trykkregulator - Gummimontering - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Hastighetsmålerkabel - Sportsutstødning - Start - Styring - Soltak - Suspensjon - Sw kløe - Tidsbelte - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vinduløfter - Vinduesikring - Visker