Reservedeler Audi

Audi er en tysk bilprodusent for luksusbiler. De har elleve produksjonssteder i ni land rundt om i verden. Den ble grunnlagt i 1910 i Tyskland. Grunnleggelsen av Auto Union i 1932, som Volkswagen senere kjøpte fra Daimler Benz, dannet selskapet. Auto Union ble deretter fusjonert i 1969 med den fungerende NSU-motoren, og har siden blitt kalt Audi. I dag er det en av de mest solgte luksusbilmerkene i verden. Selskapet sysselsetter rundt 91.000 mennesker over hele verden og bidrar årlig til produksjonen av rundt 1.880.000 biler. Audi er 99,64% kontrollert av Volkswagen-gruppen. Wanderer ble grunnlagt i 1885 og ble senere et datterselskap av Audi AG. I 1899 etablerte Horch A. Horch & Cie og i 1904 August Horch & Cie. Automotive works AG. I 1909 grunnla han August Horch Automobilwerke GmbH, etter at han forlot den forrige. Han ble saksøkt for brudd på varemerker og måtte endre navnet hans. I et møte med sine nære forretningskvinne foreslo Franz Fikentscher sønn ideen om at betydningen av navnet kan opprettholdes, men endrer seg på et annet språk. Så adopterte selskapet navnet Audi, som betyr "høre" på latin. I 1910, etter domstolens godkjenning, ble den første Audi produsert: Audi Type A Sport Phaeton med 10 og 22 hk. I samme år ble type B introdusert. Type A ble opprinnelig drevet av en in-line 2612 cc in-line motor og deretter oppgradert til 3564 cc, 4680 cc og 5720 cc. Produksjonen ble overført til Bayern, og førkrigsmodellene ble gjenopprettet med navnene IFA F9 og IFA F8. Fabrikken ble re-utstedt med lån fra den bayerske statsregeringen og hjelp til Marshall-planen. De samme kjøretøyene med totaktsmotorer og forhjulsdrift ble fremdeles produsert. En motorsykkel og en varebil har også blitt innført. Ti år senere ble en investor tiltrukket for å sponsere byggingen av en bilfabrik. I 1958 tok Daimler Benz over 87% av Auto Union. De resterende 13% ble overtatt i 1959. Salgsavgjørelsen ble tatt på grunn av unprofitability. I 1964 kjøpte VW 50% av selskapet, som ga det mange rettigheter og produksjonsrettigheter i fabrikken i Ingolstadt. I 1965 kom Audi tilbake til produksjon med det nye eierskapet. Mercedes Benz overtok Düsseldorf fabrikken. Omtrent et år senere overtok Volkswagen hele Ingolstadt-anlegget. Etterspørselen etter firetaktsmotorer var høyere; Derfor ble det besluttet å introdusere F103. Han hadde også en ansiktsløftning. Modellen ble omdøpt av VW i Super 90, Audi 80, 60 og 75, avhengig av ytelse. De ble solgt til 1972. VW forbyder utviklingen av DKW. På den tiden utviklet Auto Union hemmelig Audi 100. Da det ble vist Nordhoff, var Nordhoff veldig imponert og satte bilen i produksjon i 1968. Den første generasjonen ble kalt Audi 80 i 1972. I 1969 er et samarbeid mellom Auto Union og NSU blitt grunnlagt. Neckarsulm-fabrikken er nå brukt til produksjon av høyytelsesbiler. I 1974 ble Audi 50 introdusert, som senere ble omdøpt til Volkswagen Polo og var en svært vellykket versjon. Audi 100 og Audi 80 var derfor de bestselgende bilene. I 1976 ble produksjonen flyttet til Neckarsulm. I 1980 ble en oppdatert versjon av Audi Quattro med allhjulsdrift og sentral differensial introdusert som en turbo coupe.

I 1985 ble selskapets navn endret til Audi AG. I 1986 ble Audi 80 introdusert, som oppnådde mange salg til tross for lav ytelse. I 1987 introduserte Audi Audi 90. På 1990-tallet startet Audi på samme markeder med BMW og Mercedes, først med Audi V8. I 1992 ble 2,8 liter V6 installert i Audi 80. Inntektene ble redusert på grunn av Audi 5000. Det var mange klager om en plutselig ufrivillig akselerasjon, som selv ble skylden for seks og 700 ulykkes død. Senere i retten ble det vist ved undersøkelsen at det var en driverfeil. Det ble imidlertid også akseptert at det hadde noe å gjøre med biler. En enhet er innstilt for å be om en bremse før du endrer parkeringsmodus. Avstanden mellom pedalene er også økt for å unngå å trykke på feil pedal. Salget falt imidlertid om lag fem ganger og var lavt i flere år. Audi A2 ble introdusert i 1999, men ble kritisert for en høy pris og ble ikke en stor suksess og ble avsluttet i 2005. I det 21. århundre økte salget betydelig. Det har blitt favorittmerket av den kinesiske regjeringen. I 2009 var dette VWs viktigste gevinst, mens de fleste andre private etiketter førte til tap. 2011 var et rekordår for Audi A3 og A7 på det amerikanske markedet. I 2015 ble det vist at over 2 millioner biler var over akseptable nivåer. R & Ds leder ble suspendert og konsernsjefen ble arrestert i 2018. De ble fanget med utslippsgrenser ni ganger høyere, men ble ikke oppdaget på grunn av en installert manipulator. Selskapet planlegger å investere rundt 16 milliarder dollar i selvkjørende biler for fremtiden. Audi produserer også 100% galvaniserte biler og alle aluminiumsbiler. Audi-biler har allerede vært vellykkede i mange samlinger, og vinner første og andre plass flere ganger. Modellene ble også betegnet som F103, Type 80, Type 82/33, Type 81, Type 85, Type 89, Type 89Q, Type 8B, Type 8C og Type 8G for de ulike generasjonsmodellene.

Engelsk nettsted: Classic parts Audi

Tysk side: Classic Teile Audi
Fransk side: Classic pièces détachées Audi
Dansk side: Classic reservedele Audi

 

 

Audi reservedeler modeller:

  • Audi F103 deler
  • Audi 50 deler
  • Audi 60 deler
  • Audi 75 deler
  • Audi 80 deler
  • Audi 80 B1 reservedeler
  • Audi 80 B2 deler
  • Audi 80 B3 reservedeler
  • Audi 80 B4 reservedeler
  • Audi 90 deler
  • Audi 90 B2 deler
  • Audi 90 B3 deler
  • Audi 90 Type 81 deler
  • Audi 90 Type 85 Reservedeler
  • Audi 90 Type 89 Dele
  • Audi 100 deler
  • Audi 100 C1 reservedeler
  • Audi 100 C1 F104 deler
  • Audi 100 C2 reservedeler
  • Audi 100 C3 reservedeler
  • Audi 100 C4 reservedeler
  • Audi 200 deler
  • Audi 200 Type 43 Reservedeler
  • Audi 200 Type 44 Reservedeler
  • Audi 200 C2 deler
  • Audi 200 C3 deler
  • Audi Quattro reservedeler
  • Audi Coupé deler
  • Audi Cabriolet Deler
  • Audi V8 deler
  • Audi Glas GT reservedeler

Klassiske reservedeler og klassiske Audi auto deler:

  • Audi tilbehør
  • Audi air condition
  • Audi kroppsdeler
  • Audi brems
  • Audi kabler
  • Audi chassis
  • Audi kjøling
  • Audi elektrisk
  • Audi motor
  • Audi avgasser
  • Audi eksteriør
  • Audi filtre
  • Audi girkasse
  • Audi oppvarming
  • Audi hydraulikk
  • Audi interiør
  • Audi belysning
  • Audi-relé
  • Audi styre deler
  • Audi-suspensjon
  • Audi overføring

Produkter / produktgrupper

Accelerator Cable - Air condition - Luftfilter - Dynamo - Axle - Belter - Kroppsdeler - Bowden kabel - Bremsesylinder - Bremseskive - Bremsetrommel - Bremseklosser - Bremseklosser - Bremser - Bumper - Kabler - Forgasser - Katalysator - Clutch Cable - Kjøling - Sylinderblokk - Sylinderhode - Akselaksel - Støvplate - Elektrisk vifte - Elektriske deler - Motor - Motorsensor - Avgassystem - Komplett avgassystem - Eksternt - Filter - Monteringsdeler - Fleksibel slange - Drivstoffilter - Brennstoffkabel - Sikringsboks - sel - Girkasse - Transmission - Grid - håndbremsspaken - håndbrems kabel - varmeveksler - varmeapparat - varmekabelen - Hood - Horn - Hjulkapsel - hydraulisk filter - tennspolen - tenningsbryter - innvendige deler - - interiør filter - lampe - lock - hovedsylinderen - speil - oljefilter - olje deler - pedal - trykkregulator - Gummistøtte - Sikkerhetsbelte - Sensor - Støtdemper - Kabeltakere - Sportsutstødning - Startmotor - Styring - Sunroof - Suspension - Sw prurit - Tannrem - Transmisjon - Turbolader - Vaskemaskin - Hjullager - Hjulcylinder - Vindusheismotor - Vindusvisker - Vindusvisker